Knowledge Base > Exporteren gegevens > Exporteren van gegevens

in Exporteren gegevens

Ter ondersteuning van koppelingen naar andere systemen, voorziet Yoursminc in de mogelijkheid om gegevens te exporteren en deze lokaal op je PC op te slaan.

De mogelijkheid om gegevens te exporteren vind je onder het menu :

 

Menu-opie Exporteren facturen

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Zoals bovenstaand voorbeeld toont zijn er een 5-tal mogelijkheden n.l.:

  • Exporteren facturen
  • Exporteren uitgaven
  • Exporteren offertes
  • Exporteren contacten
  • Exporteren journaalposten

De export functies werken allemaal op dezelfde wijze; hier volgt een voorbeeld van het exporteren van journaalposten naar een ‘Komma gescheiden’ (.csv) bestand.

 

Exporteren journaalposten

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Na het kiezen van de menu-optie ‘Exporteren journaalposten’ wordt een pagina getoond met de journaalposten uit je administratie.

De kolommen welke in het overzicht worden getoond kunnen op eenvoudige wijze worden uitgebreid of worden beperkt. Selecteer hiervoor onder ‘Opties’ voor ‘Kolommen

 

Selecteer kolommen

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Selecteer kolommen

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

De rechterzijde van het getoonde kader toont de kolommen welke momenteel in het overzicht zijn opgenomen en de linkerzijde in het kader de kolommen welke hier nog aan kunnen worden toegevoegd. Door een kolom aan de linker of rechterzijde te selecteren en vervolgens op een van de iconen (>>, >, <, <<) te klikken kunnen deze naar de linker of rechterzijde worden verplaatst. Wijzigingen worden definitief op het moment dat je op de knop [Toepassen] drukt.

Het volgende voorbeeld toont het toevoegen van de kolom ‘Kwartaal’ aan het overzicht:

 

Selecteer kolommen

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Nadat nu op de [Toepassen] knop wordt gedrukt, zie je dat het overzicht is uitgebreid met de kolom ‘Kwartaal’. Op gelijke wijze kan ook de volgorde van kolommen worden aangepast. Dit doe je door een kolom te selecteren en vervolgens m.b.v. de pijlen aan de rechterzijde de kolom van plaats te wijzigen.

 

Gewijzigd rapportsamenstelling

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Om nu de gegevens te exporteren naar een .csv file selecteer je vanuit het menu ‘Opties’;

 

Rapportage optie download

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Hierna verschijnt een dialoog waarmee je kunt aangeven welk bestandformaat je wilt hanteren. In ons voorbeeld gebruiken we .csv

 

Kies download formaat

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Na op het CSV icoon te hebben gedrukt worden de gegevens naar je PC gedownload, waarna je deze bijvoorbeeld m.b.v. MS Excel © zou kunnen openen.

 

Download gegevens in Excel spreadsheet

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]