Knowledge Base > Factuurontwerp > Offerteontwerp > Het gebruik van briefpapier in je ontwerp

in FactuurontwerpOfferteontwerp

Stel je hebt speciaal briefpapier laten ontwerpen voor je bedrijf en je zou dit eveneens willen gebruiken t.b.v. de facturen welke je binnen Yoursminc creëert.

In dit artikel beschrijven we hoe je e.e.a. moet inrichten teneinde in staat te zijn je briefpapier op deze wijze te kunnen gebruiken.

 

Uitgangspunt is een pdf waarin je briefpapier, zoals in het volgende voorbeeld:

 

Pdf van briefpapier

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Binnen Yoursminc kies je vervolgens voor Diverse – Voorkeuren – Factuurontwerp

Creëer een nieuw factuurontwerp en sla deze op, zoals in het volgende voorbeeld:

 

Wijzig papierinstellingen

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Selecteer vervolgens check box ‘Uitgebreid’ en druk op [Wijzig papierinstellingen]

Selecteer vanuit deze dialoog je briefpapier zoals dit voorbeeld laat zien.

 

Dialoog 'Wijzig papierinstellingen'

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Daar het briefpapier diverse componenten zoals Logo, Bedrijfsgegevens, e.d. bevat kunnen we deze componenten deactiveren. Als we dit voor het logo zouden willen doen dan dubbelklikken we op het kader ‘Logo’ en kiezen in de dialoog voor ‘Toon : Nee

 

Dialoog 'Wijzig logo'

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Op gelijke wijze deactiveren we eveneens de component: Voettekst.

Vervolgens moeten we nu een aantal van de componenten positioneren zodat deze op de juiste plek binnen het briefpapier vallen.

Dit behoeft wat uitproberen en opnieuw bekijken van de pdf door op de knop [Bekijk] te klikken.

In dit voorbeeld kozen we voor de volgende aanpassingen:

Positioneer het kader Factuur

 

Wijzigen van de koptekst binnen een factuur

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Positioneer de Factuurdatum

 

Dialoog opmaak 'Factuurdatum'

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Positioneer Aan Bedrijf

 

Dialoog opmaak bedrijfsgegevens

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Positioneer Factuurnummer

 

Dialoog opmaak factuurnummer

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Positioneer Contact

 

Dialoog wijzig contactgegevens

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Nadat deze wijzigingen zijn vastgelegd ziet de Factuurontwerp pagina er ongeveer uit alsvolgt:

 

Opgemaakt factuurontwerp

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]

 

Het uiteindelijke Factuurontwerp ziet er als volgt uit:

 

Factuurontwerp gebaseerd op briefpapier

[heading2 heading_text=”My Heading” pitch_text=”Additional description” separator=”false”][/heading2]